fredag 2 juli 2010

När ortstidningen berättar

Jag har flyttat min blogg till blogger för att kunna skriva oavsett var jag befinner mig i världen. Nu plockar jag in några inlägg från min gamla blogg. Den här artikeln presenterar mig och min bakgrund.

Artikeln är från januari i år.

Karlskoga tidning har i dag en artikel om min uppväxt i Degerfors med anledning av att jag i förra veckan presenterade vanvårdsutredningen.

Journalistens frågor fick mig att gå tillbaka i minnena från en svunnen tid. Jag föddes i slutet av 1940-talet, liksom många av de bröder och systrar som för min utredning berättat om hemska upplevelser i barnhem och fosterhem. Jag hade turen att födas i en familj, visserligen i små omständigheter, men med medvetenhet och kärlek, som gav mig en bra start. Det är jag tacksam för. Både barndomserfarenheter och erfarenheterna från ett långt yrkesliv har gett mig medvetenheten om att det finns olycksbröder och olyckssystrar som jag träffat som inte längre är med oss.

Här finns en länk till Karlskoga tidnings intervju. http://www.nwt.se/degerfors/article645974.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar