tisdag 10 januari 2012

Nytt år - nytt uppdrag

De första arbetsdagarna på det nya året har jag ägnat mig åt att skriva säljbrev. Efter 37 år i offentlig tjänst känns det rätt ovant att formulera vad man tror hugade spekulanter kan ha för nytta av mig. Jag har ju sällan behövt söka jobb. De har liksom ramlat på mig under ett långt arbetsliv. Så det är nyttigt, att inte ha en fulltecknad kalender, att försöka formulera vad man kan bidra med, att uppleva känslan av att hoppa ut i konsultvärlden.

Men innan alla trettio säljmail gått iväg ringde en presumtiv arbetsgivare/kund,  beskrev vad saken gällde och frågade om jag var intresserad av fortsatta samtal. Vad säger man när man blir glatt överraskad av att få ett erbjudande så snabbt? Jo tack, jag är intresserad, men lite försiktigt avmätt förstås för att inte avslöja hur glad jag blev. Det ska ju ändå bli en förhandling om villkoren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar